I vedoucí kuchyní musí jednat s lidmi. Jak se to učí, když se z kuchyně nehnou?

Dát dohromady školící program tak, aby správně cílil na potřeby koncového uživatele, je základ. Přidat tomu takovou formu, aby zaujala “provozáka tělem i duší,” je opravdová výzva… děkujeme Compass Group Czech Republic za spolupráci a příležitost!

Dodávat perfektní gastronomickou službu neznamená jen vybrat si nejlepší suroviny a výborně vařit. Znamená to také, že se o ni musí starat lidé, kteří do hloubky rozumí svému řemeslu a v podmínkách velkokapacitních kuchyní a velkých týmů perfektně zvládají personální management. Ne každý se s tímto talentem narodil, takže na něm musí pracovat. Jenže jak, když se management kuchyní od kouřících ploten nemůže skoro hnout? V Compass Group na tuhle otázku odpovídá propracovaný interaktivní vzdělávací program s pomocí služby SKILLDRIVER. Inspirujte se jeho nasazením také. 

Tréninkový program je speciálně vytvořený pro regionální ředitele, manažery provozu a vedoucí jednotlivých poboček. Právě oni tvoří první linii – jsou páteří i tváří gastronomické služby, takže je důležité, aby neustále rozvíjeli klíčové dovednosti, jako jsou schopnost empatie, vytváření autonomie, schopnost dohody a umění oceňování.

„Naši lidé jsou velcí srdcaři, je pro ně ale velká výzva například delegovat pracovní úkoly. Často jsou na svých pozicích dlouhá léta, dokonale své práci rozumí, a tak mají tendence zvládat ji všechnu sami. To ale není dlouhodobě možné a je nesmírně důležité myslet na zastupitelnost, nepřetěžovat je a taky rozvíjet“ vysvětluje Eva Krejčí, HR manažerka Compass Group, co mimo jiné vedlo k vytvoření uceleného vzdělávacího programu. Ten počítá s tím, že kuchaři ani manažeři v gastronomii nemůžou dlouhodobě nikam daleko dojíždět, protože jsou potřeba v kuchyních.

Vzniknul proto interaktivní trénink, jehož část je z časových a provozních důvodů k dispozici online. Zaměstnanci jej absolvují podle svých individuálních časových možností. „Není to přitom žádné pasivní přijímání informací, právě naopak. Digitální trénink má podobu videí s různými situacemi, které se jim v pracovním životě běžně dějí. V určitých momentech dojde k tomu, že si musí vybrat z několika navrhovaných řešení a podle toho se příběh odvíjí dál – princip jako u legendárního a oblíbeného televizního seriálu Rozpaky kuchaře Svatopluka,“ popisuje Eva Krejčí. V případě Compass Group ale program učí, které řešení je dobré a které horší, a vysvětluje, k čemu pak jednání zaměstnance vede. „Účastníci si tak sami opravdu rychle uvědomí, jak důležité je pečlivé naslouchání a jak selektivní ho přitom všichni máme. Způsobuje to, že i při drobné nepozornosti si z názorů druhých vyvodíme něco jiného, než je původně zamýšleno, a přesně to může být při pracovním jednání velký problém.“

Kouzlo zapojení

Školením teď prochází všichni vedoucí rozdělení do čtyř vln. Po online interaktivní části svoji cestu programem rozebírají se svými nadřízenými. Že trénink skutečně funguje, dokazují i zjištění, která si z nich účastníci nesou. „Skoro všichni mluví o tom, že nebyli zvyklí svoje lidi správně oceňovat, že je sice možná chválili, ale používali obecné fráze místo osobních. A pak také o tom, jak si uvědomují, že neumí správně delegovat, převádět a sdílet zodpovědnost. Přitom když do řešení zahrnou i kolegy, způsobí to, že se aktivněji zapojí a z úkolu individuálního se stane výzva týmová,“ vypíchává Eva Krejčí a není jediná. Podobné dojmy si odnáší i lidé z jiných firem třeba i z úplně jiného prostředí. „Účastníci oceňují, že si osvojují umění neříkat kolegům řešení rovnou, ale zapojit je aktivně do jejich hledání. Výsledkem je pak daleko větší angažovanost, ať už je to v gastronomii, automotive odvětví nebo i v bankách,“ říká Petr Elis, tvůrce online tréninků ze společnosti SKILLDRIVER.

Cesta k tomu, jak pracovní rutiny zaměstnanců posunout, prý není rychlá, ale přece jen existuje – pomáhá trvalé připomínání, jak moc velké benefity má to, když se zapojí do řešení různých každodenních výzev víc lidí, ideálně celý tým. A také si připustit, že se ve spoustě případů neexistuje jen jedno správné řešené a je v pořádku, když někdo dělá věci jinak.

„Investice do vzdělání našich lidí vnímáme jako pilíř na cestě stát se zaměstnavatelem první volby. Všechny aktivity směřujeme k tomu, aby naši lidé byli víc spokojení, dlouhodobě pracovali jako jeden dobře fungující tým, a hostům tak nabízeli opravdu tu nejlepší možnou službu, na kterou budeme právem hrdí. Cíleně i tímto způsobem budujeme flexibilitu a kulturu zastupitelnosti,“ přibližuje Eva Krejčí, co také znamená výchova totálních profesionálů v gastronomii.

 

Zdroj: ceskyobed.cz: I vedoucí kuchyní musí jednat s lidmi. Jak se to učí, když se z kuchyně nehnou?

Inspirace do vašeho e-mailu

Pozvánky na kurzy a konference, newslettery se zajímavým obsahem, články na aktuální témata, nejnovější trendy. Teď už vám nic neunikne.

Jsme tu pro vás

+420 234 703 308

Po - Pá 8:00 - 17:00

Skilldriver, s.r.o.
IČ: 25003551
Pernerova 697/35, Karlín
186 00 Praha 8

Pojďte do toho s námi

Projděte si nezávazně některou z našich video-simulací a zobrazte si své výsledky.

© Copyright Skilldriver, s.r.o. All rights reserved.